Asistență socială

FUNCȚII PUBLICE DE EXECUȚIE:

Consilier I Asistent (Asistent Social): Elena-Georgiana GHEROVĂȚ (tel. 0771 695 091)

ATRIBUŢIILE COMPARTIMENTULUI ASISTENȚĂ SOCIALĂ:
a. Primeşte şi înregistrează cererile pentru acordarea venitului minim de incluziune în baza Legii 196/2016 privind venitul minim de incluziune, acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei, acordarea ajutorului de urgenţă și a ajutorului de înmormântare;
b. Întocmeşte dosarele de acordare a venitului minim de incluziune, le verifică şi răspunde de legalitatea acestora;
c. Primeşte şi înregistrează cererile pentru acordare alocaţiei de stat pentru copiii nou-născuţi şi/sau a alocaţiei complementare când este cazul;
d. Depune, în interiorul termenului prevăzut de lege, şi duce spre avizare la instituţiile abilitate dosarele de venit minim de incluziune, alocaţiei de stat pentru copiii nou-născuţi şi/sau a alocaţiei complementare;
e. Efectuează anchetele sociale în vederea acordării indemnizației pentru creșterea copilului sau a stimulentului de inserție, în situaţia în care părinţii copilului nu sunt căsătoriţi, dar copilul a fost recunoscut acordând sprijin în vederea întocmirii dosarelor iar după completarea acestora le depune, în termen, instituţiilor abilitate.
f. Efectuează anchetele sociale pentru soluţionarea cererilor adresate compartimentului şi răspunde de corectitudinea și legalitatea lor;
g. Efectuează anchete sociale în cazurile de divorţ pe cale judiciară sau prin procedură notarială, privind exercitarea autorităţii părinteşti şi stabilirea locuinţei minorului rezultat din căsătorie, în domiciliul unuia dintre părinţi, legătura personală cu minorul, stabilirea cuantumului pensiei de întreţinere
h. Efectuează și întocmește anchete sociale în cadrul dosarelor aflate pe rolul instanței de tutelă, ce au ca obiect instituirea unei măsuri de ocrotire, respectiv curatela, tutela, tutela specială, consiliere judiciară;
i. Efectuarea de verificări la domiciliul minorului şi al tutorelui, şi întocmirea raportului de monitorizare privind plata alocaţiei lunare de plasament, trimestrial sau ori de câte ori apare o situaţie care impune acest lucru;
j. Participă la procedura de internare nevoluntară a persoanelor cu tulburări psihice;
k. Întocmește raportul, raportul de avizare, și a dispoziției privind numirea curatorului special, în vederea asistării/reprezentării minorului în cadrul procedurii succesorale;
l. Efectuează și întocmește anchetele sociale privind amânarea sau întreruperea executării pedepsei de către persoane majore, care au săvârşit fapte penale şi a căror prezenţă în familie este necesară, în vederea rezolvării unor probleme de ordin familial;
m. Efectuaează anchetele sociale la solicitarea instanțelor de judecată, procurorului, poliției, unităților spitalicești, cât și a altor instituții ale statului;
14. Efectuarea anchetelor sociale solicitate de instanţele judecătoreşti, parchet şi poliţie pentru minorii ce au săvârşit fapte antisociale;
n. Asistă în calitate de reprezentant ai autorității tutelare la audierea martorului minor în vârsta de până la 14 ani, atunci când stabileşte organul judiciar;
o. Asistă persoana vârstnică în fața notarului public la cererea acesteia sau din oficiu, după caz, în vederea încheierii oricărui act translativ de proprietate având ca obiect bunuri proprii, în scopul întreținerii și îngrijirii sale, primind din oficiu un duplicat al actului juridic încheiat, ținând evidența acestora într-un registru special;
p. Inițiază demersurile necesare în vederea executării obligațiilor înscrise în actul juridic încheiat, respectiv, medierea stării conflictuale, urmare sesizării sau autosesizării cu privire la neexecutarea obligației de întreținere și de îngrijire de către noul proprietar al bunurilor obținute ca urmare a actului juridic de înstrăinare;
q. Sprijină și consiliază în formularea de acțiuni, privind rezoluțiunea actului juridic de înstrăinare încheiat de către persoana vârstnică, urmare a stării conflictuale existente;
r. Consilază gratuit în vederea încheierii actelor juridice de vânzare-cumpărare, donaţie sau împrumuturi cu garanţii imobiliare, care au drept obiect bunurile mobile sau imobile, la solicitarea persoanei vârstnice;
s. Înregistrează corespondenţa şi ţine evidenţa acesteia, descărcând documentele create, selecţionând şi arhivând în funcţie de natura documentului şi a termenului de păstrare stabilit în Nomenclatorul arhivistic, şi implicit inventarierea şi predarea documentelor pe bază de process verbal, arhivei instituţiei;
ș. Asigură menţinerea şi îmbunătăţirii Sistemului de Management al Calităţii în propria activitate;
t. Aplicarea metodologiei-cadru de proiectare/reproiectare şi implementare a sistemului de control intern în cadrul compartimentului;
ț. Întocmeşte și răspunde de exactitatea datelor a Contractului Individual de Muncă pentru asistenţii personali;
u. Vizează la instituţiile abilitate, în termen, Contractul Individual de Muncă şi actul adiţional la acesta;
v. Își dă concursul în vederea întocmirii fişelor de protecţia muncii pentru persoanele beneficiare de venit minim garantat care prestează activităţi la nivelul comunei Grădinari;
x. Operează aplicaţia Registrul Electoral precum şi operaţiunile de actualizare prin radiere a listelor electorale permanente, în lipsa Secretarului comunei Grădinari
y. Efectuează operaţiuni de arhivare cu privire la dosarele ce constituie activitatea sa;
z. Urmăreşte fiecare dosar al angajaţilor în funcţia de asistent personal, răspunzând de întocmirea şi avizarea actelor adiţionale la Contractul Individual de Muncă al acestora;
aa. Înaintează/înmânează în termen, pe bază de semnătură sau număr de înregistrare pe adresa de înaintare, după caz, dispoziţiile primarului cu privire la beneficiarii prevederilor Legii 196/2016 şi a altor acte normative privind venitul minim garantat persoanelor fizice titulare de venit minim de incluziune precum și instituţiilor abilitate, mai puţin Instituţiei Prefectului – Judeţul Caraş-Severin
bb. Afişează planul de acţiuni sau de lucrări de interes local, lista cuprinzând beneficiarii de venit minim de incluziune, precum şi persoanele care urmează să efectueze acţiuni sau lucrări de interes local.
cc. Verifică situaţia copiilor abandonaţi în instituţiile sanitare sau de ocrotire cu părinţi domiciliaţi pe raza comunei Grădinari;
dd. Este membru al Comisiei pentru Autoritate Tutelară şi Protecţia Copilului asigurând asistența de specialitate în fața instituțiilor publice, notarilor publici și a organelor de cercetare și urmărire penală, în condițiile legii;
ee. Este reprezentant pentru identificarea și vaccinarea copiilor împotriva rujeolei;
ff. Acordă consultanţă de specialitate în domeniul asistenţei sociale, oricărei persoane care poate beneficia de serviciile oferite de Compartimentul de Asistenţă Socială din cadrul Aparatului de lucru al Primarului comunei Grădinari;
gg. Îndeplineşte funcţia de Inspector Protecţie Civilă precum și orice alte atribuţii date prin dispoziţia Primarului;
hh. Întocmește raportul de specialitate al compartimentului în vederea emiterii dispozițiilor de: acordare alocații, angajare asistent personal, acordare ajutor social, suspendare sau încetare ajutor social, încetare contract de muncă asistent social etc.;
ii. Întocmește dispozițiile necesare activității de asistență socială la nivelul comunei Grădinari, inclusiv pe cele de angajare/încetare a activității asistenților personali;
jj. Reprezentă interesele autorităţii sau instituţiei publice în raporturile acesteia cu persoanele fizice sau juridice de drept public sau privat în limita competenţelor stabilite de Primarul comunei Grădinari;
kk. Urmărește legislaţia la zi în scopul aplicării prevederilor legale;
ll. Îndeplinește orice alte sarcini dispuse de conducere în legătură cu activitatea proprie şi care nu sunt cuprinse în prezentul regulament.

Ultima actualizare: 11:59 | 31.03.2025

Sari la conținut