Achiziții publice

ATRIBUŢIILE COMPARTIMENTULUI ACHIZIȚII PUBLICE:
a) Întocmirește programul anual de achizitii publice pe baza propunerilor făcute de către primar și contabil.
b) Asigură, întocmește și răspunde de organizarea și desfășurarea procedurilor de achiziții publice conform legislației în vigoare, după cum urmează:
– publicitatea achizițiilor publice (anunțuri de intenție, de participare și de atribuire);
– inițiază lansarea procedurii de achizitii publice în SICAP;
– întocmirea caietului de sarcini;
– întocmirea documentațiilor de aribuire și a celor descriptive, prezentarea ofertelor și lămurirea eventualelor neclarități legate de acestea;
– întocmirea notei estimative a contractului și a notei justificative cu privire la procedurile de achiziție publică;
– întocmirea rapoartelor pentru constituirea comisiilor de evaluare în vederea atribuirii contractelor de achiziție publică;
– întocmirea rapoartelor de adjudecare sau de anulare a procedurilor de achizitie publică;
– întocmirea referatelor de necesitate pentru aprobarea procedurilor de achiziție publică;
– întocmirea referatelor pentru numirea comisiilor de evaluare pentru atribuirea contractelor de achiziții publice;
– asigură desfășurarea propriu zisă a procedurilor de achiziție publică de atribuirea contractelor de furnizare produse, servicii și lucrări;
– intocmirea proceselor verbale la deschiderea ofertelor;
– analizarea ofertelor depuse;
– emiterea hotărârilor de adjudecare;
– primirea și rezolvarea contestațiilor;
– întocmirea rezoluțiilor la contestatiile depuse;
– participarea la încheierea contractelor de achiziție publică;
– urmărirea respectării contractelor de achiziții publice din punct de vedere al respectării valorilor și termenelor, confirmarea realității regularității și legalității plăților aferente contractelor făcându-se de compartimentele care au propus și solicitat achiziția publică respectivă.
c) Ține evidența contractelor ce au ca obiect achizițiile publice de bunuri, servicii sau activități.
d) Urmărește executarea contractelor de achiziții și informează șefii ierarhici ori de câte ori apar încălcări ale clauzelor contractuale.
f) Colaborează cu celelalte compartimente funcționale din cadrul Primariei la fundamentarea programelor anuale de achizitii publice.
g) Soluționează în termenul prevăzut de lege corespondența repartizată.
h) Îndeplinește și alte sarcini stabilite prin lege, hotărâri ale consiliului local, dispoziții ale primarului și șefii ierarhici.
i) Ține evidența necesarului de rechizite și materiale consumabile.
j) Colaborează și întocmește materiale necesare depunerii de proiecte europene și naționale.
k) Întocmește și asigură desfășurarea licitațiilor publice.
l) Întocmește contracte pentru concesionări, închirieri terenuri și spații în conformitate cu prevederile legale privind regimul concesiunilor;
m) Întocmește reactualizarea chiriilor pentru teren, spații și redevența din concesiuni în funcție de paritatea leu-euro.
n) Administrează site-ul primăriei.
o) Întocmește, completează și ține la zi Registrul General de Evidență a Salariaților (REVISAL) la nivelul unității administrative-teritoriale Comuna Grădinari, județul Caraș-Severin.
p) Accesează permanent site-urile dedicate finanțărilor externe nerambursabile pentru informare permanentă asupra programelor de finanțare;
r) Ține legătura permanentă cu organismele de finanțare pentru informare și acordare de asistență tehnică privind proiectele locale pentru care se intenționează accesarea de fonduri nerambursabile;
s) Scrie și depune proiectele identificate pentru accesarea fondurilor externe nerambursabile;
ș) Identifică programele, axele, planurile, investitiilor din fonduri nerambursabile, pe care Primăria Comunei Grădinari poate aplica în calitate de Beneficiar/Partener;
t) Participă în cadrul echipelor de proiect pentru realizarea activităților și atingerea obiectivelor specifice, conform atributiunilor stabilite pentru fiecare proiect, atunci când sunt nominalizați prin dispoziție a primarului;
ț) Întocmește situațiile privind depunerea proiectelor sau proiectelor aflate în curs de depunere în Comuna Grădinari, solicitate de diverse institutii: Prefectura Județului Caraș-Severin, Consiliul Județean Caraș-Severin, Guvernul României etc;
u) Întocmște documente pentru solicitarea de achiziții sau reparații echipamente și tehnică de calcul necesare pentru buna desfășurare a activității compartimentulelor din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului comunei Grădinari;
v) Elaborarează/ actualizează documentele strategice de dezvoltare urbană ce vor fundamenta proiectele propuse pentru accesare de fonduri europene nerambursabile;
x) Întocmește rapoartele de specialitate către Consiliul Local privind aprobarea proiectelor și valorile totale ale acestora în vederea depunerii pentru finanțare în cadrul diverselor programe de finanțare;
y) Îndeplinește orice alte sarcini dispuse de conducere în legătură cu activitatea proprie şi care nu sunt cuprinse în prezentul regulament;
z) Propune și realizează proiecte care să răspundă necesităților comunității locale după o atentă analiză și sinteză a informațiilor existente;
aa) Urmărește implemetarea proiectelor și evaluează rezultatele;
bb) Stabilește și întreține relații de parteneriat (de serviciu) cu organizații și instituții locale, naționale și internaționale în vederea absorbției fondurilor structurale și de coeziune și a atragerii de noi parteneri din statele membre UE pentru derularea proiectelor;
cc) Întocmește documentația aferentă inițierii parteneriatelor, menține contactele cu potențiali parteneri, comunicare, etc., analizează și sintetizează informațiile obținute;
dd) Asigură cunoașterea la nivel general în rândul instituției a rolului sprijinului comunitar și a unei înțelegeri a intervențiilor instrumentelor structurale în rândul beneficiarilor;
ee) Asigură legătura cu instituțiile vizate în vederea îndeplinirii atribuțiilor legate de întărirea capacităților instituționale;
ff) Asigură realizarea și transmiterea la termenele stabilite a raportărilor privind stadiul de implementare a proiectelor și a activităților realizate;
gg) Are rolul de a oferi consultanță de specialitate, către compartimentele interne și institutiile externe care sunt subordonate Consiliului Local și care sunt interesate de intensificarea eforturilor de atragere de surse externe de finanțare pentru sustinerea programelor și proiectelor proprii pe:
– obiective de infrastructură – reabilitarea, modernizarea și extinderea retelelor de distribuție a energiei electrice, apă, canalizare, a rețelei informatice;
– obiective de patrimoniu – reabilitarea și punerea în valoare a obiectivelor de patrimoniu deținute de Comuna Grădinari; unități de învățământ – reabilitarea, modernizarea, dotarea unitatilor de învățământ;
– unități de sănătate – reabilitarea, modernizarea, dotarea Dispensarului Meedical Uman Grădinari aflat în domeniul public al Comunei Grădinari, județul Caraș-Severin;
hh) Gestionează contractelor de finanțare – postimplementare;
ii) Gestionează documentelor de eligibilitate necesare depunerii cererilor de finanțare;
jj) Participă în cadrul echipelor de proiect pentru realizarea activităților și atingerea obiectivelor specifice, conform atribuțiunilor stabilite pentru fiecare proiect, atunci când este nominalizat prin dispoziție a primarului;
kk) Ține legătura permanentă cu Agenția de Dezvoltare Regională Regiunea Vest Banat pentru informare și acordare de asistență tehnică privind proiectele locale cu finanțare externă;
ll) Participă la scrierea și depunerea proiectelor stabilite pentru accesarea fondurilor interne și externe nerambursabile;
mm) Întocmește situațiile privind implementarea și postimplementarea proiectelor cu finanțare externă în Comuna Grădinari solicitate de diverse institutii: Prefectura Județului Caraș-Severin, Consiliul Judetean Caraș-Severin, Guvernul României etc;
q. Formulează răspunsuri la eventualele clarificări legate de procedurile de achiziții publice, solicitate din partea Serviciului Investitii și Achizitii și transmiterea către acesta;
r. Întocmește notificări la contractele de finanțare nerambursabilă;
s. Îndeplinește orice alte sarcini dispuse de conducere în legătură cu activitatea proprie şi care nu sunt cuprinse în prezentul regulament.

Ultima actualizare: 11:59 | 31.03.2025

Sari la conținut