Situații de urgență (SVSU)

FUNCȚII CONTRACTUALE DE EXECUȚIE:

Șef S.V.S.U.: Alexandru MIHOC (tel. 0730 222 471)

ATRIBUŢIILE COMPARTIMENTULUI SITUAŢII DE URGENŢĂ (S.V.S.U.):
a) Organizează şi conduce nemijlocit instruirea de specialitate a formaţiei întocmind în acest scop programul lunar, și urmăreşte executarea lui întocmai de întreg personalul formaţiei, execută instruirea metodică a şefilor de grupă;
b) Participă la convocările de instruire, consfătuiri și schimburi de experienţă organizate de I.S.U. Caraș-Severin, Comandamentul Pompierilor și unităţile militare de pompieri;
c) Organizează activitatea pentru prevenirea incendiilor pe care o desfăşoară formaţia de voluntari in care scop: întocmeşte programul serviciului de permanenţă- care se face ori de câte ori se primeşte COD de Avertizare;
d) Pregăteşte personalul care execută activitatea de prevenire, în sectoarele vulnerabile la incendii ori in instalaţiile periculoase în care se efectuează lucrări cu foc deschis;
e) Controlează personal modul de respectare a normelor de prevenire și stingere a incendiilor și de dotare pe teritoriul clădirilor şi spaţiilor care aparţin U.A.T. Grădinari şi actionează operativ pentru înlăturarea oricăror încălcări;
f) Desfăşoară activitate instructiv-educativă în rîndul personalului angajat de la Primăria comunei Grădinari;
g) Raportează periodic şi ori de câte ori este nevoie conducerii Primăriei comunei Grădinari, modul de aplicare a normelor de prevenire și stingere, precum și de dotare făcând propuneri de îmbunătăţire;
h) În cazul apariţiei unor stări de pericol de incendiu sau explozie raportează imediat conducerii şi organelor de pompieri Oravița și stabileşte împreună cu conducătorii locurilor de muncă măsurile necesare ce se impug;
i) Participă la realizarea instructajulului introductiv – general al persoanelor ce se încadrează în muncă la Primărie;
j) Pregăteşte personalul formaţiei pentru interventie prin executarea de exerciţii şi aplicaţii pe timp de zi și noapte atât cu forţele și mijloacele proprii cât şi în cooperare cu pompierii militari;
k) Controlează și ia măsuri pentru ca toate utilajele, accesoriile și echipamentul de protecţie din dotarea formaţiei precum și instalaţiile de alarmare şi stingere din unitate să fie în permanenţă în stare de funcţionare;
l) Conduce formaţia în acţiunile de intervenţie pentru stingerea incendiilor și inlăturarea efectelor calamităţilor naturale şi catastrofelor;
m) Întocmeşte raportul operativ care se completează de fiecare dată după ce s-a întrunit Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă, care se întâlneşte la convocarea de către domnul primar. Acesta se transmite la ISU Caraș-Severin, Instuţia Prefectului, Apele Române, și la alte instuţii după caz;
n) Asigură păstrarea și întreţinerea corespunzătoare a bunurilor din înzestrarea Serviciului, asigură ordinea şi disciplina, face propuneri de recompensare şi sancţionare a personalului formaţiei;
o) Întocmeşte Planul Anual de Apărare împotriva Incendiilor, care este dus la avizat la I.S.U. Caraș-Severin;
p) Întocmeşte Planul de Apărare împotriva Inundaţiilor, care se face la interval de 4 ani, și care este vizat de Agenţia Bazinală Apele Române Caraș-Severin;
q) Întocmeşte P.A.A.R. care este avizat de I.S.U. Caraș-Severin , ori de câte ori intervin schimbări sau când este solicitat de către I.S.U. Caraș-Severin;
r) Întocmeşte documente pentru ca extinctoarele să fie încărcate până la expirarea lor, anual o dată la cel mult 12 luni;
s) Pregăteşte și prezintă bilanţul anual al activităţii S.V.S.U. în faţa Consililui Local Grădinari;
ș) Efectuează lunar verificări la gospodăriile populaţiei , cu caracter de prevenţie;
t) Merge în şcoli şi explică copiilor că nu e permis jocul cu focul, pompierii fiind prietenii copiilor;
ț) Emite PERMIS de FOC persoanelor care solicită acest document, fiind interzisă arderea prin foc deschis fără a fi instruiţi în acest sens și fără a deţine acest document care este gratis;
u) Efectuează verificări la Biserici, cu caracter de prevenţie, mai ales în timpul celor două mari posturi de peste an, când credincioşii ajung în număr mare și există pericol de incendii;
v) Atenţionarea persoanelor ca sobele și mai ales coşurile de fum să fie curăţate înaintea sezonului rece;
w) Arderea miriştilor mai ales primăvara să se facă doar după ce s-a obţinut permis de foc și după ce s-au luat măsurile care sunt menţionate în documentul semnat primit de la Şeful S.V.S.U-găleată cu nisip, recipient cu apă și extinctor;
y) Răspunde solicitărilor venite telefonic de la I.S.U., care pot avea loc la orice oră din zi sau noapte;
z) Însoţeşte pe teren comisiile mixte compuse din specialişti care vin să verifice dacă ceea ce s-a transmis în Raportul Operativ este real, în urma controlului se întocmeşte Notă de Constatare.

ACTIVITĂŢI NESPECIFICE FIŞEI POSTULUI DE ŞEF S.V.S.U.
a) Scanează documentele primite de la colegi cum ar fi: Anunţuri, H.C.L.. Declaraţii de Avere, Declaraţii de Interese, etc.pe care le postează pe site-ul https://www.gradinari-cs.ro/svsu/serviciul-voluntar-pentru-situatii-de-urgenta;
b) Se deplasează cu auto personal (atunci când este solicitat de către domnul primar) cu documente pentru obţinerea de avize de la diferite instituţii;
c) Concepe Adrese pe care le trimite colaboratorilor atunci când este solicitat de către domnul viceprimar, primar;
d) Reprezintă instituţia Primăria Grădinari (cu delegare din partea domnului Primar) la întâlniri, şedinţe, etc.;
e) Întocmeşte adrese persoanelor care se prezintă la primărie, care au asigurare pentru locuinţă, şi care au fost afectate de fenomene meteo,ce urmează a fi prezentate pentru despăgubiri la firmele de asigurări.

Ultima actualizare: 11:59 | 31.03.2025

Sari la conținut