COMUNA GRĂDINARI
- Loc. Gradinari, str. Principala, Nr. 190
- 0255 575 722
- gradinari-cs.ro
- primariagradinari@yahoo.com
FUNCȚII PUBLICE DE EXECUȚIE:
Consilier I Asistent (Agent Agricol): Giovanni MUSTA-FUCHS (tel. 0728 895 621)
Actualizăm aceasta pagina. Aceasta va fi disponibilă în cel mai scurt timp. Vă mulțumim de înțelegere!
ATRIBUŢIILE COMPARTIMENTULUI REGISTRUL AGRICOL:
1. înregistrează în registrele agricole, atât în format electronic cât şi în Registrele Agricole, datele de stare civilă ale cetăţenilor din localitate şi străinaşi;
2. înregistrează în registrele agricole bunurile mobile şi imobile (inclusiv datele de identificare a acestora – nr. top, tarla, solă ş.a.), animalele, păsările, famililile de albine şi alte bunuri deţinute de persoane fizice şi juridice.
3. urmăreşte şi operează mişcarea acestora pe tot parcursul anului ;
4. verifică, prin sondaj, din proprie iniţiativă, sau ori de câte ori se impune, în gospodăriile populaţiei şi la persoane juridice exactitatea datelor declarate şi înscrise în registrele agricole;
5. eliberează adeverinţe şi certificate de rol pentru înscrisurile din registrele agricole la solicitarea personală a celor în cauză;
6. colaborează direct cu Comisia Locală de Fond Funciar şi pune al dispoziţia acesteia documentele şi datele solicitate;
7. întocmește şi transmite situaţiile şi rapoartele statistice solicitate la nivelul Primăriei comunei Grădinari sau de Consiliul Județean;
8. realizează şi ţine la zi baza de date a localităţii Grădinari fiind în măsură să furnizeze date din toate domeniile ori de câte ori i se solicită;
9. colaborează cu secretarul comunei şi cu alţi funcţionari pentru întocmirea unor materiale sau situaţii solicitate de alte organe sau de conducerea comunei Grădinari;
10. colaborează cu inspectorul de specialitate din cadrul Centrului agricol Grădinari pentru realizarea unei înregistrări cât mai exacte în registrele agricole.
11. eliberează documentele de adeverire a proprietăţii animalelor în vederea vânzării acestora;
12. eliberează Certificatele de producător agricol;
13. asigură logistica şi evidenţa proprietarilor de teren arabil, beneficiarilor ajutoarelor băneşti atribuite de stat împreună cu reprezentanţii D.G.A.A;
14. participă ca deleget din partea Primăriei la constatări şi evaluări de pagube în agricultură;
15. îndeplineşte atribuţii stabilite de Consiliul Local al Comunei Grădinari, de Primar – prin dispoziţie, sarcini date de viceprimar şi secretar.
16. Exercită atribuţiile ce revin pentru aplicarea titlului I din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, astfel:
a) înregistrează cererea vânzătorului, însoţită de oferta de vânzare a terenului agricol şi de documentele justificative;
b) înfiinţează, organizează şi gestionează Registrul de evidenţă a ofertelor de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan, pe suport hârtie şi în format electronic, care să cuprindă cel puţin informaţii privind datele de identificare ale vânzătorului, suprafaţa de teren agricol situată în extravilan oferită spre vânzare, categoria de folosinţa a acestora, preţul de vânzare, amplasamentul identificat prin tarla şi parcela sau, după caz, amplasamentul terenurilor stabilit prin planul de amplasament şi delimitare a imobilului întocmit în sistemul naţional de proiecţie Stereografic 1970, eliberat de oficiul teritorial ca urmare a recepţiei documentaţiei cadastrale pentru imobilul în privinţa căruia s-a solicitat avizul, procesele-verbale încheiate pentru fiecare etapă a procedurii, adeverinţele eliberate în vederea vânzării libere a terenurilor, precum şi orice corespondenţă referitoare la realizarea procedurii;
c) afişează oferta de vânzare la sediul primăriei şi pe site-ul propriu, după caz;
d) pe baza informaţiilor cuprinse în oferta de vânzare, transmite lista preemptorilor la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz. Lista preemptorilor se afişează la sediul primăriei, după caz, şi pe site-ul propriu;
e) transmite la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, dosarul tuturor actelor prevăzute la lit. a);
f) în perioada prevăzuta la art. 6 alin. (2) din lege, înregistrează şi afişează la sediul primăriei şi pe site-ul propriu, după caz, toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului, depuse de oricare dintre preemptorii cuprinşi în lista preemptorilor sau de oricare alţi preemptori necuprinşi în lista şi care dovedesc ulterior întocmirii listei aceasta calitate prin acte justificative, în vederea exercitării dreptului de preempţiune pentru oferta de vânzare în cauză;
g) transmite la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, în copie, toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului, depuse de oricare dintre preemptori în perioada prevăzută la art. 6 alin. (2) din lege, însoţite de documentele prevăzute la art. 6 alin. (2);
h) adoptă măsurile organizatorice necesare pentru desfăşurarea la sediul primăriei a procedurilor referitoare la exercitarea dreptului de preempţiune şi de alegere a potenţialului cumpărător, cu respectarea strictă a dispoziţiilor art. 7 din lege;
i) încheie procesul-verbal de constatare a derulării fiecărei etape procedurale prevăzute la art. 7 din lege, prin care se consemnează în detaliu activităţile şi acţiunile desfăşurate;
j) după comunicarea şi înregistrarea deciziei privind alegerea de către vânzător a preemptorului potenţial cumpărător, transmit la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, numele şi datele de identificare ale acestuia, precum şi copiile tuturor proceselor-verbale prevăzute la lit. i);
k) în cazul in care niciun preemptor nu comunică acceptarea ofertei vânzătorului, iar vânzarea terenului este liberă în condiţiile legii, eliberează vânzătorului o adeverinţă care atestă ca s-au parcurs toate etapele procedurale privind exercitarea dreptului de preempţiune şi că terenul este liber la vânzare, la preţul prevăzut în oferta de vânzare şi pentru suprafaţa menţionată în actele de proprietate sau suprafaţa rezultată din măsurătorile cadastrale, înscrisă în cartea funciară conform Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările si completările ulterioare. O copie a acesteia, însoţită de copiile tuturor proceselor-verbale prevăzute la lit.i), este transmisă structurii centrale, respectiv structurilor teritoriale, după caz;
l) transmite vânzătorului adeverinţa însoţită de o copie certificată de conformitate cu originalul a ofertei de vânzare. O copie a adeverinţei se transmite structurii centrale sau structurii teritoriale, după caz.
17. Răspunde pentru completarea şi ţinerea la zi al Registrului pentru evidenţa Atestatelor de producător, Registrului de evidenţa Carnetelor de comercializare a produselor din sectorul agricol precum şi de verificarea în registrul Agricol şi în teren a existenţei suprafeţelor de teren, respectiv a efectivelor de animale pentru care se solicită eliberarea atestatului de producător şi pentru întocmirea şi eliberarea atestatului de producător
18. Face parte din grupul de lucru constituit la nivel judeţean în vederea întocmirii amenajamentului pastoral pentru comuna Grădinari, judeţul Caraş-Severin (O.U.G. nr.34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 coroborate cu prevederile H.G.R. nr.1064 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente si pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991)
19. Informează cetățenii și urmărește respectarea normelor tehnice și a legislației în vigoare referitoare la carantina fitosanitară, combaterea bolilor și dăunătorilor la plante și utilizarea pesticidelor
20. Întocmeşte şi conduce, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, registrele agricole ale comunei Grădinari, pe format de hârtie, în format electronic și RAN, aduce la cunoștința cetățenilor obligațiile ce le revin la registrul agricol, centralizează datele înscrise
21. Efectuează activitate de relaţii cu publicul și oferă consultanță de specialitate
22. Sprjină producătorii agricoli în activitatea de avertizare și combaterea dăunătorilor potrivit buletinelor de avrertizare emise de unitățile de profil
23. Urmărește modul de utilizare a pășunii comunei Grădinari
24. Execută lucrările privind recensămintele generale agricole precum şi recensămintele de sondaj
25. Participă la constatarea pagubelor cauzate culturilor agricole și animalelor.
26. Exercită şi alte atribuţii stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale Consiliului local sau dispoziţii ale primarului ori primite de la şefii ierarhici.
27. Exercită atribuţiile ce revin pentru aplicarea titlului I din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr.268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinaţie agricolă și înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului, astfel:
a) înregistrează cererea vânzătorului, însoţită de oferta de vânzare a terenului agricol şi de documentele justificative;
b) înfiinţează, organizează şi gestionează Registrul de evidenţa a ofertelor de vânzare a terenurilor agricole situate în extravilan, pe suport hârtie şi în format electronic, care să cuprindă cel puţin informaţii privind datele de identificare ale vânzătorului, suprafaţa de teren agricol situată în extravilan oferită spre vânzare, categoria de folosinţa a acestora, preţul de vânzare, amplasamentul identificat prin tarla şi parcela sau, după caz, amplasamentul terenurilor stabilit prin planul de amplasament şi delimitare a imobilului întocmit în sistemul național de proiecţie Stereografic 1970, eliberat de oficiul teritorial ca urmare a recepţiei documentaţiei cadastrale pentru imobilul în privinţa căruia s-a solicitat avizul, procesele-verbale încheiate pentru fiecare etapă a procedurii, adeverinţele eliberate în vederea vânzării libere a terenurilor, precum și orice corespondenţă referitoare la realizarea procedurii;
c) afişează oferta de vânzare la sediul primăriei şi pe site-ul propriu, după caz;
d) pe baza informaţiilor cuprinse în oferta de vânzare, transmit lista preemptorilor la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz. Lista preemptorilor se afişează la sediul primăriei, după caz, şi pe site-ul propriu;
e) transmite la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, dosarul tuturor actelor prevăzute la lit. a);
f) în perioada prevăzuta la art.6 alin. (2) din lege, înregistrează și afişează la sediul primăriei şi pe site-ul propriu, după caz, toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului, depuse de oricare dintre preemptorii cuprinşi în lista preemptorilor sau de oricare alţi preemptori necuprinşi în lista și care dovedesc ulterior întocmirii listei aceasta calitate prin acte justificative, în vederea exercitării dreptului de preempţiune pentru oferta de vânzare în cauză;
g) transmite la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, în copie, toate comunicările de acceptare a ofertei de vânzare a terenului, depuse de oricare dintre preemptori în perioada prevăzută la art. 6 alin. (2) din lege, însoţite de documentele prevăzute la art. 6 alin. (2);
h) adoptă măsurile organizatorice necesare pentru desfăşurarea la sediul primăriei a procedurilor referitoare la exercitarea dreptului de preempţiune și de alegere a potenţialului cumpărător, cu respectarea strictă a dispoziţiilor art. 7 din lege;
i) încheie procesul-verbal de constatare a derulării fiecărei etape procedurale prevăzute la art. 7 din lege, prin care se consemnează în detaliu activităţile și acţiunile desfăşurate;
j) după comunicarea şi înregistrarea deciziei privind alegerea de către vânzător a preemptorului potenţial cumpărător, transmit la structura centrală, respectiv la structurile teritoriale, după caz, numele și datele de identificare ale acestuia, precum și copiile tuturor proceselor-verbale prevăzute la lit.i);
k) în cazul in care niciun preemptor nu comunică acceptarea ofertei vânzătorului, iar vânzarea terenului este liberă în condiţiile legii, eliberează vânzătorului o adeverinţă care atestă ca s-au parcurs toate etapele procedurale privind exercitarea dreptului de preempţiune și că terenul este liber la vânzare, la preţul prevăzut în oferta de vânzare și pentru suprafaţa menţionată în actele de proprietate sau suprafaţa rezultată din măsurătorile cadastrale, înscrisă în cartea funciară conform Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare. O copie a acesteia, însoţită de copiile tuturor proceselor-verbale prevăzute la lit. i), este transmisă structurii centrale, respectiv structurilor teritoriale, după caz;
l) transmite vânzătorului adeverinţa însoţită de o copie certificată de conformitate cu originalul a ofertei de vânzare. O copie a adeverinţei se transmite structurii centrale sau structurii teritoriale, după caz.
Ultima actualizare: 11:59 | 31.03.2025
© 2025 Primăria Comunei Grădinari
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.