COMUNA GRĂDINARI
- Loc. Gradinari, str. Principala, Nr. 190
- 0255 575 722
- gradinari-cs.ro
- primariagradinari@yahoo.com
FUNCȚII PUBLICE DE EXECUȚIE:
Consilier I Prinacipal (Contabil): Florin-Mircea MERȘA (tel. 0784 290 856)
Consilier I Asistent (Agent Fiscal): Ionela-Melania CRAIA (tel. 0761 789 564)
Referent III Asistent (Casier): Cristina-Marilena DUCA (tel. 0774 422 541)
Actualizăm aceasta pagina. Aceasta va fi disponibilă în cel mai scurt timp. Vă mulțumim de înțelegere!
ATRIBUŢIILE COMPARTIMENTULUI FINANCIAR CONTABIL, IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE:
În cadrul Compartimentului Financiar Contabil, Impozite și Taxe Locale sunt prevăzute 3 (trei) posturi, toate fiind ocupate, având următoarele atribuţii :
A. Consilier, clasa I, superior (Contabil):
a. întocmeşte raportul şi propune aprobarea impozitelor şi taxelor locale, a taxelor speciale, în condiţiile legii;
b. pregăteşte lucrările de elaborare şi aprobare a bugetului local, a bugetului serviciilor publice, le prezintă ordonatorului principal de credite pentru a fi supuse aprobării consiliului local cu respectarea prevederilor Legii bugetului de stat pe anul în curs, a prevederilor Legii nr.500/2002 privind finanţele publice, actualizată şi ale Legii nr.273/2006 privind finantele publice locale, cu modificări şi completări ulterioare, actualizată;
c. întocmeşte anual programul de investiţii publice, pe clasificaţie funcţională;
d. împreună cu ordonatorul principal de credite, pe baza limitelor de sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi de transferuri consolidate, elaborează şi depune la D.G.F.P. Caraş-Severin, până la data de 01.07, proiectele locale de echilibrare şi anexele la acestea pentru anul bugetar următor precum şi estimările pe următorii 3 ani;
e. întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli, cu rectificările în sintetic şi pe fiecare autoritate în parte: executiv, învăţământ, cultură, gospodarire comunală şi repartizează pe trimestre veniturile şi cheltuielile aprobate prin bugetul local, în funcţie de termenele legale de încasare a veniturilor şi de perioada în care este necesară efectuarea cheltuielilor şi le prezintă spre aprobare ordonatorului principal de credite în termenul stabilit de legea finantelor publice locale;
f. asigură plata salariilor o singură dată pe lună, în condiţiile legii, pentru luna precedentă lucrată;
g. asigură plata cheltuielilor în limita fondurilor disponibile pe bază de acte justificative, întocmite în conformitate cu dispozitiile legale şi numai după ce acestea au fost angajate , lichidate şi ordonanţate;
h. întocmeşte împreună cu ordonatorul principal de credite, contul anual de execuţie a bugetului şi îl prezintă consiliului local spre aprobare până la data de 31 mai a anului următor;
i. întocmeşte rapoartele compartimentului contabilitate necesare introducerii pe ordinea de zi a proiectelor de hotărâri supuse spre aprobare Consiliului local;
j. ţine evidenţa analitică a mijloacelor fixe şi materialelor precum şi bunurilor ce aparţin domeniului public şi privat al comunei;
k. răspunde de inventarierea anuală a patrimoniului, efectuată în condiţiile legii, propune comisia de inventariere şi redactează dispoziţia primarului în acest sens;
l. verifică periodic casieria instituţiei, întocmeşte procesul verbal de constatare şi îl prezintă ordonatoriului principal de credite;
m. asigură şi răspunde de păstrarea şi întocmirea dosarelor şi registrelor contabile, pe care le inventariază şi le predă anual la arhiva instituţiei;
n. efectuează la timp înregistrările în contabilitate privind intrările de materiale, obiecte de inventar, mijloace fixe şi efectuează decontările necesare din bugetul local;
o. înregistrează plăţile şi cheltuielile din alocaţia bugetară, fişele de evidenţă pentru operaţiunile bugetare şi subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare;
p. întocmeşte si înregistrează în evidenţa sintetică notele contabile, întocmeşte balanţele contabile pe bugetul local, autofinanţate, etc;
q. întocmeşte şi analizează balanţa de verificare lunară, urmărind toate conturile din legea contabilităţii;
r. înregistrează trimestrial bilantul contabil;
s. urmăreşte şi verifică din punct de vedere economic derularea contractelor de achiziţii de bunuri şi prestări servicii pentru activitatea curentă a primăriei;
t. întocmeşte, împreună cu operatorul de rol, documentaţiile necesare privind închirierea, concesionarea sau vânzarea unor bunuri ce aparţin domeniului public şi privat al comunei şi perfectarea contractelor în urma desfaşurării licitaţiilor organizate în condiţiile legii;
u. urmărește și răspunde de încasarea chiriilor și redevențelor de la persoanele fizice și juridice care au încheiate contracte cu u.a.t. Comuna Grădinari, județul Caraș-Severin;
v. avizează fişele de calcul privind ajutorul social;
w. completează întreaga documentaţie pentru persoanele încadrate în muncă conform Legii 76/2002;
x. identifică persoanele care exercită diferite activităţi producătoare de venituri sau care posedă bunuri asupra impozitării;
y. duce la îndeplinire hotărârile consiliului local privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale împreună cu agentul fiscal și casierul;
z. conduce evidenţa contabilă privind planurile extrabugetare;
aa. exercită controlul financiar preventiv asupra întocmirii actelor de gestiune conform dispoziţiilor legale pentru cheltuielile efectuate de la buget şi extrabugetare
bb. se îngrijeşte de întocmirea programului de aprovizionare cu materiale pentru primărie, şcoli, grădiniţe, cămin cultural, bibliotecă (curăţenie, dotare materială, lemne de foc);
cc. urmareşte extrasele pentru conturile de cheltuieli şi le îndosariază lunar;
dd. întocmeşte declaraţiile către CAS, Sănătate, Şomaj;
ee. ţine evidenţa şi urmăreşte mijloacele fixe şi obiectele de inventar;
ff. întocmeşte listele de inventar pentru domeniul public şi privat al comunei împreună cu operatorul de rol;
gg. întocmeşte notele contabile cu privire la impozit şi vărsămintele aferente salariilor;
hh. urmăreşte din punct de vedere financiar-contabil contractele încheiate pe achizitii publice, efectuează plăţi prin OP şi cec;
ii. întocmeşte ordinele de plată pentru toate facturile instituţiei;
jj. lunar, întocmeşte situaţia cu monitorizarea salariilor pentru primărie, gospodărire comunală, situaţie pe care o predă la Trezoreria Caraş-Severin;
kk. vizează din punct de vedere contabil toate contractele încheiate la nivelul Primăriei Grădinari;
ll. va face parte din comisiile de negociere, licitaţie, recepţie lucrări, ori de câte ori conducatorul instituţiei va stabili prin dispoziţie;
mm. înregistrează cheltuielile şi veniturile în evidenţa contabilă, în partida dublă, pe capitole şi articole bugetare;
nn. prezintă în fiecare zi de vineri, ora 11, raportul saptămânal de activitate, înregistrat la Registratura Primăriei;
oo. răspunde de regularitatea şi legalitatea lucrărilor de inventariere, de verificarea rezultatelor inventarierii, de întocmirea formelor legale privind casarea şi declasarea bunurilor materiale, făcând propuneri de scoatere din evidenţa contabilă prin întocmirea referatului de specialitate ce va sta la baza proiectului de hotărare iniţiat în acest sens, care va fi supus spre dezbatere şi aprobare Consiliului local al comunei Grădinari;
pp. întocmeşte situaţiiile financiare asupra executie bugetului local a mijloacelor extrabugetare şi de fonduri speciale legal constituite la nivel de comună, la termenele stabilite de normele aprobate de MFP;
qq. întocmeşte situaţiile statistice cu datele necesare din documentele pe care le deţine şi le prezintă primarului;
rr. păstrează secretul profesional şi confidenţialitatea lucrărilor;
ss. prezintă în fiecare zi de vineri, ora 12, raportul saptămânal de activitate, înregistrat la Registratura Primăriei;
tt. Ţine evidenţa cecurilor predate la Trezorerie şi/sau Bancă în Registrul intern de evidenţă a cecurilor de încasat, pe care îl preda la Serviciul Financiar la sfârşitul lunii, împreună cu borderoul de depunere a cecurilor (exemplarul vizat de bancă);
uu. prezentele atribuţii nu sunt limitative, putând fi completate şi cu alte dispoziţii emise de conducătorul autorităţii publice locale;
Conform Dispoziției nr. 247 din 24.11.2023 privind constituirea echipei de proiecte, ce se implementează la nivelul u.a.t. Comuna Grădinari, finanțate din fonduri europene nerambursabile și/sau fonduri europene nerambrursabile precum și prin Mecanismul de Redresare și Reziliență, îndeplinește următoarele atribuții principale:
a) elaborează în colaborare cu ceilalți membri ai colectivului informări, rapoarte, analize și sinteze precum și alte lucrări administrative curente;
b) pregătește referate și alte documente interne necesare aprobării demarării procedurilor de achiziție publică pentru contractarea serviciilor/dotărilor/execuției de lucrări ce trebuiesc achiziționate în cadrul contractelor de finanțare etc.;
c) coordonează și monitorizează activitățile proiectului sub aspectul încadrării în bugetul estimat și în graficul de timp
d) asigură legatura, pe perioada desfășurării procedurilor de achiziție a serviciilor, între solicitant și firma de consultanță contractată
f) propune împreună cu responsabilul financiar alocarea resurselor financiare;
g) confirmă efectuarea plății pentru lucrările executate în calitate de responsabil al contractului prin semnarea facturii și întocmește nota internă pentru efectuarea plătilor către prestator;
h) semnează și ștampilează documentele din cadrul proiectului („conform cu originalul”; „bun de plată”; „certifică în privința regularității și legalității”);
i) atribuie responsabilitățile echipei de proiect;
j) supervizează activitatea echipei de proiect si a colaboratorilor din cadrul contractelor aferente proiectului;
k) întocmește nota internă pentru eliberarea garanției de bună execuție și emite Certificatul constatator final;
l) colaborează cu firmele de consultanță, asistență tehnică, audit, publicitate, execuție lucrări, etc. pe toată perioada de implementare a proiectului;
m) supervizează executarea lucrărilor de construcții, verifică solicitările la plată ale constructorului, consultantului, dirigintelui, furnizorului de publicitate și firmei de audit
n) propune conducerii efectuarea plăților către constructori și furnizorii de servicii
o) informează conducerea despre situația financiară a proiectului (venituri – cheltuieli)
p) asigură comunicarea dintre solicitant și Organismul Intermediar;
q) coordonează elaborarea bugetelor și pregătește planurile pentru desfășurarea activităților;
r) raportează modul de realizare a obiectivelor propuse prin proiect către responasabilul legal și către OI și AM POR;
s) reprezintă interesele și obligațiile Beneficiarului în derularea proiectului;
ș) monitorizează organizarea materialelor de prezentare a proiectului din punctul de vedere a informațiilor conținute cu respectarea normelor impuse de Manualul de Identitate Vizuală;
t) susține etapele derulate din proiect în fața OI și AMPOR;
ț) prezintă din timp conducerii instituției, problemele cu care se confruntă proiectul și caută metode de soluționare coerentă a acestora împreună cu OI și AMPOR;
u) răspunde la solicitările/clarificările cerute de către orice organism abilitat în verificarea proiectului;
v) respectă îndeplinirea sarcinilor Beneficiarului aferente perioadei de implementare și post-implementare a proiectului în relația OI – AM POR;
w) urmărește ca indicatorii stabiliți prin cererea de finanțare să fie respectați;
x) identifică riscurile în proiect și ia măsuri de diminuare a acestora
y) studiază Cadrul legal aferent proiectului; Instrucțiunile de la Organismele Intermediare – Ghidurile solicitantului pe axe prioritare și se asigură de respectarea cerințelor, funcție de activitatea desfășurată în cadrul proiectelor;
z) răspunde de monitorizarea proiectului pe perioada de durabilitate, prevazută în cadrul contractelor de finanțare, având atribuții privind monitorizarea și coordonarea activităților de administrare și întreținere a obiectivelorelor de investiție ale proiectului.
Conform Dispoziției nr. 251 din 05.12.2023 privind constituirea echipei pentru implementarea proiectului „Construire parc fotovoltaic pentru acoperirea consumului propriu de energie electrică, al Comunei Grădinari, judeţul Caras Severin”, îndeplinește următoarele atribuții principale:
a) pregătește documentele și situațiile financiare solicitate de către Ministere și Organismele Intermediare;
b) colaborează cu firmele de consultanță pentru întocmirea notificărilor către Organismele Intermediare cu privire la orice modificare financiară survenită în cadrul proiectului, respectiv modificarea graficului de depunere a cererilor de rambursare; transfer intre liniile bugetului, etc.
c) ține evidența bugetului proiectului pe liniile bugetare a cheltuielilor eligibile și neeligibile;
d) confirmă efectuarea plății pentru serviciile prestate în calitate de responsabil al contractului prin semnarea facturii și întocmește nota internă pentru efectuarea plăților către prestator;
e) întocmește nota internă pentru eliberarea garanției de bună execuție și emite Certificatul constatator final;
f) întocmeste pista de audit a proiectului în cazul în care nu există firmă de consultanță în proiect, sau verifică pista de audit a proiectului în cazul în care aceasta intră în responsabilitatea firmei de consultanță;
g) răspunde de toate operațiunile financiare din cadrul implementării proiectelor.
B. Consilier, clasa I, Asistent (Agent fiscal):
1. Stabilire, constatare şi controlul impozitelor şi taxele locale a majorărilor de întârziere, a penalităţilor, a amenzilor şi a or căror altor venituri proprii ale bugetului local prevăzute de lege datorate de persoanele fizice şi juridice pe raza localităţii;
2. Întocmeşte borderourile de debite şi scăderi, urmăreşte operarea lor în evidenţele sintetice şi analitice şi transmiterea la organele de încasare;
3. Urmăreşte întocmirea şi depunerea în termenele cerute de lege a declaraţiilor pentru stabilirea impozitelor şi taxelor locale de către contribuabili;
4. Primeşte declaraţiile de impozite şi taxe locale de la contribuabili şi asigură formarea şi gestionarea dosarelor fiscale;
5. Stabileşte necesarul de formulare specifice domeniului fiscal pe comună şi îl transmite contabilităţii, asigură distribuirea acestora;
6. Acordă asistenţă de specialilate contribuabililor pe linia de impozite şi taxe locale.
7. Verifică periodic persoanele fizice şi juridice aflate în evidenţa fiscală a impozitelor şi taxelor locale asupra sincerităţii declarațiilor de impunere, modificărilor intervenite, diferenţelor faţă de impunerile iniţiale luând măsuri pentru încasarea acestora la termen;
8. Aplică sancţiunile prevăzute de actele normative tuturor contribuabililor ce încalcă legislaţia fiscală şi ia toate măsurile pentru înlăturarea deficienţelor constatate;
9. Ţine evidenţa debitelor din impozite şi taxe locale (matricole), analizează fenomenele rezultate din aplicarea fiscală şi informează conducerea asupra problemelor deosebite, propunând măsurile ce se impun;
10. Analizează, cercetează şi solutionează cererile cu privire la stabilirea impozitelor şi taxelor locale la contribuabili;
11. Propune organelor în drept anularea autorizaţiilor în condiţiile legii;
12. Întocmeşte scoaterea rămăşiţelor;
13. Efectuează impunerea din oficiu în cazul contribuabililor care nu şi-au corectat în urma înştiinţării declaraţia depusă iniţial, precum şi în cazul contribuabililor care nu au depus declaraţiile;
14. Primeşte şi înregistrează cererile privind acordarea de înlesniri la plata impozitelor, taxelor locale potrivit reglementărilor în vigoare;
15. Propune soluţionarea conform competenţelor, cererile de înlesniri la plata obligaţiilor fiscale;
16. Ţine evidenţa înlesnirilor la plătile acordate şi modul de respectare a acestora;
17. Asigură asistenţă pe linia modului de completare a declaraţiilor de impozite şi taxe conform legii;
18. Efectuează acţiuni de control, împreună cu persoanele împuternicite în vederea identificării şi impunerii cazurilor de evaziune fiscală;
19. Întocmeşte adeverinţe şi certificate în baza evidenţelor fiscale existente;
20. Verifică respectarea condiţiilor de înfiinţare a propririlor pe veniturile realizate de debitori;
21. Verifică actele de insolvabilitate întocmite de organele de încasare;
22. Exercită activităţi de control fiscal;
23. Efectuează controale la agenţi economici şi persoane fizice care desfaşoară activităţi economice pe raza comunei;
24. Întocmeşte raporturile de specialitate pentru proiectele de hotarări şi dispoziţii ale primarului care se referă la activitatea de impozite şi taxe locale;
25. Eliberează Autorizaţiile pentru asociaţii familiare şi persoane fizice în conformitate cu lege;
26. Dă concursul la efectuarea anchetelor sociale la domiciliul celor care solicită ajutor social împreună cu funcţionarii din cadrul aparatului de lucru al Primarului comunei Grădinari;
27. Urmăreşte şi verifică legalitatea actelor fiscale emise de Primăria comunei Grădinari cu regim special, verifică decontările efectuate în registru rol unic şi extras rol;
29. Efectuează impunerea contribuabililor, persoane fizice, conform declaraţiilor acestora date pe proprie răspundere în conformitate cu legislaţia în vigoare şi emiterea proceselor verbale-înstiinţare de plată;
30. Ţine evidenţa debitorilor şi creditorilor, analitic, pe fişe contabile;
31. Efectuează operaţiuni de arhivare cu privire la dosarele ce constituie activitatea sa;
32. Analizează, întocmește şi eliberază certificatele fiscale contribuabililor persoane fizice și juridice.
33. Debitează în baza de date amenzile primite şi confirmă amenzile către organul emitent,
34. Furnizează informaţii publicului cu privire la modul de calcul al impozitelor şi taxelor locale.
35. Îsi perfecţionează pregătirea profesională teoretică prin studierea legislaţiei în vigoare şi îşi însuseşte deprinderile practice necesare executării unei funcţii publice;
36. Depune la sfârşitul zilei la Casieria unităţii, pe bază de borderou, încasările efectuate, iar la sfârşitul fiecărei săptămâni, sau, dacă situaţia o impune şi mai des, depune întreg numerarul la Trezoreria oraşului Oraviţa.
37. Îndeplinește calitatea de Executor Fiscal pentru încasarea creanțelor fiscale restante datorate către bugetul local al comunei Grădinari, având următoarele atribuții:
– Întocmește și răspunde de întocmirea actelor necesare executării silite (înștințări de plată, somații, titluri executorii, popriri), după expirarea termenelor scadente de plată conform legii și asigură transmiterea lor către contribuabil și terți popriți;
– Efectuează și răspunde de inspecțiile fiscale la persoanele fizice și juridice;
– Obține toate informațiile privitoare la starea fiscală a debitorilor pentru finalizarea executării silite prin stingerea datoriilor către bugetul local;
– Asigură aplicarea unitară a actelor normative pe linia colectării veniturilor bugetului local de la contribuabili persoane fizice și juridice administrate;
– Răspunde de organizarea, verificarea și desfășurarea activității de executare silită asupra veniturilor și bunurilor urmăribile ale debitorilor persoane fizice și juridice, în vederea realizării creanțelor fiscale;
– Urmărește și răspunde de realizarea creanțelor fiscale în termenul de prescripție;
– Pe baza datelor deținute, analizează și stabilește măsurile de executare silită, în așa fel încât realizarea creanței să se facă cu rezultate cât mai avantajoase, ținând seama de interesul imediat al comunei cât și de drepturile și obligațiile debitorului urmărit;
– Transmite titluri executori pentru înscrierea în Arhiva Electronică de garanții reale mobiliare;
– Emite decizii de calcul a obligațiilor fiscale, accesorii, calculează cheltuieli de executare sau alte sume, când cuantumul acestora nu a fost stabilit în titlul executoriu prin care au fost institute;
– Asigură și răspunde de desfasurarea procedurii de executare silita asupra bunurilor si veniturilor debitorilor persoane fizice si juridice, urmărite potrivit legii;
– Identifică conturile în lei și valută ale debitorilor persoane fizice și juridice, deschise la unitățile specializate, precum și alte venituri ale debitorilor în vederea aplicării procedurilor de executare silită prin poprire asupra disponibilităților din contul și prin poprire asupra veniturilor debitorilor;
– Prin aplicaţia ,,PatrimVen,, la care are acces, identifică conturile în lei şi valută ale debitorilor, deschise la unităţile specializate, precum şi alte venituri ale debitorilor în vederea aplicării procedurilor de executare silită prin poprie asupra disponibilităţilor din conturi și prin poprire asupra veniturilor debitorilor;
– Asigură și răspunde de respectarea prevederilor legale în vigoare privind înființarea popririlor pe veniturile și disponibilitățile bănești deținute sau datorate cu orice titlu debitorului de către terțe persoane, urmărește respectarea popririlor înființate asupra terților popriți, precum și asupra societăților bancare și stabilește, după caz, măsurile legale pentru executarea acestora;
– Asigură, în scris, înștiințarea băncilor pentru sistarea totală sau parțială a indisponibilizării conturilor și reținerilor în situația în care debitorul face plata în termenul prevăzut în somație;
– Întocmește actele necesare aplicării procedurii de executare silită pentru creanțele datorate de persoane fizice și juridice, inclusiv aplicarea sechestrelor asupra bunurilor mobile și imobile;
– Efectuează sechestre, atunci când este cazul, sigilează bunurile mobile și imobile sechestrate, precum și depozitarea bunurilor mobile sechestrate;
– Efectuează sau solicită evaluarea bunurilor sechestrate;
– Solicită organelor competente înscrierea în registrele de publicitate a sechestrelor și sechestrelor asiguratorii asupra bunurilor imobile, precum și a procesului verbal de adjudecare a bunului imobil în cazul vânzării cu plata în rate;
– Răspunde de evidența debitorilor insolvabili;
– Răspunde de verificarea periodică, conform legii a contribuabililor persoane fizice și juridice înscriși în evidență separată în cadrul termenului de prescripție;
– Culege informații suplimentare privind veniturile debitorilor, bunuri mobile și imobile aflate în proprietatea acestora, precum și alte elemente necesare activității de executare silită a bunurilor;
– Examinează starea fiscală a contribuabililor în condițiile în care nu s-a reușit recuperarea creanțelor fiscale restante prin derularea procedurilor de executare silită;
– Redactează corespondența referitoare la urmăriții fiscali, confirmă debitele primite de la instituții și răspunde cererilor executorilor bancari sau judecătorești;
– Asigură și răspunde de păstrarea secretului fiscal și a confidențialității documentelor și informațiilor gestionate, în conditiile legii;
– Colectează informații de la instituțiile abilitate și întocmește dosarele de insolvență ale contribuabililor, întocmește dosarele pentru preschimbarea amenzilor în muncă în folosul comunității, pe care le înaintează Judecătoriei Oravița;
– Colaborează cu organele Ministerului Administraţiei şi Internelor, organele Ministerului Justiţiei şi alte organe ale administraţiei publice, în vederea încasării creanţelor prin executare silită sau alte modalităţi;
– Repartizează sumele realizate prin executare silită, potrivit ordinii de preferinţă prevăzută de lege, în cazul în care, la executarea silită participă mai mulţi creditori.
38. Prezentele atribuţii nu sunt limitative, putând fi completate şi cu alte dispoziţii emise de conducătorul autorităţii publice locale
În scopul efectuării executării silite, executorul fiscal poate:
1. Să intre în orice incintă de afaceri a debitorului, persoană juridică, sau în alte incinte unde acesta îşi păstrează bunurile, în scopul identificării bunurilor sau valorilor care pot fi executate silit, precum şi să analizeze evidenţa contabilă a debitorului în scopul identificării terţilor care datorează sau deţin în păstrare venituri ori bunuri ale debitorului;
2. Să intre în toate încăperile în care se găsesc bunuri sau valori ale debitorului, persoană fizică, precum şi să cerceteze toate locurile în care acesta îşi păstrează bunurile;
3. Să solicite şi să cerceteze orice document sau element material care poate constitui o probă în determinarea bunurilor proprietate a debitorului;
4. Să aplice sigilii asupra bunurilor, întocmind în acest sens proces-verbal;
5. Să constate contravenţii şi să aplice sancţiuni potrivit legii;
6. Intră în încăperile ce reprezintă domiciliul sau reşedinţa unei persoane fizice, cu consimţământul acesteia, iar în caz de refuz, organul de executare silită cere autorizarea instanţei judecătoreşti competente potrivit dispoziţiilor Codului de procedură civilă, republicat;
7. Accesul executorului fiscal în locuinţă, în incinta de afaceri sau în orice altă încăpere a debitorului, persoană fizică sau juridică, se poate efectua între orele 600-2000, în orice zi lucrătoare;
Executarea începută poate continua în aceeaşi zi sau în zilele următoare. În cazuri temeinic justificate de pericolul înstrăinării unor bunuri, accesul în încăperile debitorului poate avea loc şi la alte ore decât cele menţionate, precum şi în zilele nelucrătoare, în baza autorizaţiei prevăute la pct.6.
C. Referent, clasa III, Asistent (Casier):
– Gestionează numerarul şi actele de valoare din contul instituţiei
– Răspunde de ţinerea corectă şi la zi a evidenţei primare privind activităţile de încasări şi plăţi prin casierie.
– Întocmește corect şi la zi chitanţele pentru sumele încasate de la persoanele fizice sau juridice.
– Încasează sumele de bani de la cetăţeni, prin numărare faptică, în prezenţa acestora.
– Predă personalului care are sarcini şi aprobări pentru aceasta chitanţiere, pe baza de semnatură, preluând cotorul celui anterior. Nu eliberează alt chitanţier până la epuizarea celui anterior decât în cazul în care chitanţierul aflat la utilizator nu are file suficiente pentru activitatea de încasare din ziua următoare.
– La primirea chitanţierelor le verifică filă cu filă, urmărind cursivitatea numerelor şi semnează pe ultimul exemplar.
– Primeşte de la predători şi verifică numerarul şi chitanţele, pe baza borderoului-monetar, care serveşte la justificarea modului de utilizare a chitanţelor.
– Întocmește zilnic Registrul de casă fără corecturi, ştersături sau tăieturi, iar dacă se fac totuşi, din greşeală, suma greşit trecută se barează cu o linie şi se semnează de către casier.
– Predă zilnic în contabilitate primul exemplar din Registrul de casă, pentru operarea încasărilor în programul de contabilitate, împreună cu exemplarul 1 al borderourilor-monetar şi cu documentele de casă.
– Ridică zilnic sau ori de câte ori situaţia o impune, de la Trezorerie, Extrasele de cont şi îl predă în contabilitate pentru a fi înregistrat.
– Răspunde de depunerea integrală a numerarului încasat în fiecare zi/săptămână la trezorerie, în contul unităţii, care depăşeşte plafonul legal.
– La efectuarea plăţilor, în numerar, prin Casieria unităţii, urmăreşte existenţa facturii în original, a contractului (copie xerox), precum şi viza C.F.P., şi va întocmi un referat de specialitate care va fi avizat obligatoriu de primarul comunei Grădinari
– Respectă plafonul de casă, plafonul de plăţi/zi şi încasarea maximă /zi, conform legislaţiei în vigoare.
– Răspunde de exactitatea calculelor din documentele întocmite.
– Eliberează numerar din casierie numai pe baza unei Dispoziții de plată semnată de contabil şi avizată de Primarul comunei Grădinari conţinând şi viza C.F.P. răspunzând de efectuarea plăţilor pe feluri de cheltuieli şi încadrarea în plafonul de casă stabilit de lege.
-Are obligaţia de a permite efectuarea controlului şi de a pune la dispoziţia organului de control a tuturor documentelor contabile, evidenţelor şi a oricăror altor elemente materiale sau valorice solicitate pe care le deţine, în vederea cunoaşterii realităţii obiectelor şi surselor impozabile sau taxabile.
-Respectă condiţiile conducerii în ceea ce priveşte condiţiile de livrare.
-Răspunde material, disciplinar sau penal pentru pagubele produse, dacă prin fapta şi în legătură cu munca sa a cauzat pagube materiale Primăriei comunei Grădinari.
– Execută prin mandatar plata drepturilor salariale ale personalului din aparatul de lucru al Primarului comunei Grădinari
-Respectă cu stricteţe procedurile de lucru.
-Are obligaţia să raporteze în scris Primarului sau Viceprimarului direct şi in timp util orice nereguli pe care le observă în modul de executare a sarcinilor ce revin oricărui angajat din aparatul de lucru al Primarului comunei Grădinari, indiferent de funcția pe care o deţine, dacă din cauza acestor nereguli s-ar putea crea sau s-au creat deja prejudicii u.a.t. Grădinari.
– Execută atribuţiile din acest domeniu, atât cele prevăzute din actele normative în vigoare cât şi cele dispuse de şefii ierarhici superiori
– În exercitarea atribuţiilor de serviciu respectă întocmai prevederile regulamentului operaţiunilor de casă
– Verifică dacă documentele justificative primite spre înregistrare poartă viza de control financiar preventiv, semnătura persoanelor care răspund pentru legalitatea şi necesitatea operaţiunilor înscrise în documente şi dacă toate actele cerute de formular sunt completate
-Ţine evidenţa pe fişe de magazie a obiectelor de inventar date în folosinţă;
-Asigură folosirea integrală a timpului de muncă;
SE INTERZICE:
-Primirea de file CEC necompletate cu toate datele cerute de formular sau cu corecturi sau ştersături.
-Întocmirea documentelor primare necorespunzătoare sau incomplete ori acceptarea unor astfel de documente, cu scopul de a împiedica verificarea financiar-contabilă, pentru identificarea cazurilor de evaziune fiscală.
-Încasarea şi introducerea în gestiune de sume în numerar sau orice alte bunuri sau valori de la persoane fizice sau juridice, fără a se elibera pe loc documentul justificativ, care să ateste efectuarea respectivei operaţiuni.
-Şi se pedepseşte conform prevederilor legale fapta de a nu evidenţia prin acte contabile sau alte documente legale, în întregime sau în parte veniturile realizate ori de a înregistra cheltuieli care nu au la baza operaţiuni reale.
-Organizarea sau conducerea de evidente contabile duble ori alterarea mijloacelor de stocare a datelor.
– Distrugerea actelor contabile sau a altor documente, ori a altor mijloace de stocare a datelor.
Conform Dispoziției nr. 131 din 26.09.2022 privind numirea și stabilirea atribuțiilor consilierului de etică în cadrul Primăriei Comunei Grădinari, județul Caraș-Severin îndeplinește următoarele atribuții:
a) actualizarea periodică a Codului de etică și conduită profesională al Primăriei;
b) aducerea la cunoștință a Codului de etică și conduită profesională către toate structurile Primăriei;
c) acordarea de consiliere personalului în legătură cu obligațiile ce îi revin conform Codului de etică și conduită profesională;
d) evaluarea periodică a personalului privind gradul de cunoaștere a dispozițiilor Codului de etică și conduită profesională;
e) propunerea de măsuri pentru îmbunătățirea gradului de cunoaștere a prevederilor Codului de etică și conduit profesională;
f) comunicarea și prelucrarea abaterilor de la Codul de etică și conduită profesională în cadrul entității;
g) rezolvarea pe cale amiabilă (prin măsuri manageriale) a situaţiilor de încălcare a eticii sau a dilemelor etice în cadrul Primăriei;
h) monitorizarea aplicării Codului de etică și conduită profesională, a respectării normelor de conduită ale funcţionarilor publici și personalului contractual, precum și a implementării procedurilor disciplinare în cadrul Primăriei;
i) raportarea, în mod regulat, către conducere a modului de respectare a prevederilor Codului de etică și conduită profesională de către angajații entității;
j) completarea şi transmiterea trimestrial către Agenția Națională a Funcționarilor Publici a informaţiilor privind respectarea normelor de conduită de către funcţionarii publici;
k) transmiterea către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, semestrial, a informaţiilor privind implementarea procedurilor disciplinare în cadrul Primăriei;
l) îndeplinirea oricăror atribuții încredințate de conducerea Primăriei, în conformitate cu legislația în vigoare, în legătură cu asigurarea respectării Codului de etică și conduită profesională în cadrul instituției.
Conform Dispozițiilor nr. 247 din 24.11.2023 și 251 din 05.12.2023 îndeplinește următoarele atribuții principale:
a) urmărește activitățile proiectului sub aspectul încadrării în bugetul estimat;
b) propune împreună cu managerul de proiect alocarea resurselor financiare:
c) colaborează cu firmele de consultanță, asistență tehnică, audit, publicitate pe toată perioada de implementare a proiectului;
d) propune managerului/coordonatorului de proiect efectuarea plăților către constructori și furnizorii de servicii/dotări în concordanță cu graficul de depunere a cererilor de rambursare/cererilor de plată;
e) informează managerul/coordonatorul de proiect despre situația financiară a proiectului (venituri – cheltuieli);
f) colaborează cu firmele de consultanță pentru întocmirea Cererilor de Prefinanțare, Rambursare și Plată ale proiectului;
g) colaborează cu Compartimentul Financiar Contabil, Impozite și Taxe Locale în vederea deschiderii de noi conturi bancare de venituri și cheltuieli aferente proiectelor noi;
h) colaborează cu Compartimentul Financiar Contabil, Impozite și Taxe Locale pentru deschiderea de noi conturi contabile aferente proiectelor noi (conturi dedicate proiectului în vederea evidenței separate);
i) urmărește intrarea banilor în cont aferenți proiectului respectiv, avansul acordat – prefinanțarea, rambursarea cheltuielilor efectuate și a sumelor solicitate prin Cereri de plată;
j) verifică conform Ghidului de finanțare eligibilitatea cheltuielilor ce au fost incluse în cererile de plată/rambursare de către firma de consultanță, înainte ca cererile să fie înaintate către Organismele Intermediare
k) ține evidența facturilor emise de către prestatori pe fiecare contract în parte din cadrul proiectului și a plătilor efectuate către aceștia
l) ține o evidență separată a corecțiilor financiare ce au fost aplicate pe contractele din cadrul proiectelor și transmite situațiile Managerului/Coordonatorului de proiect care ține evidența stadiului procesual al corecțiilor financiare;
m) verifică facturile emise pentru contractele de servicii, dotări și lucrări din cadrul proiectului
n) înaintează facturile fiscale în original emise de către prestatori, împreună cu copii ale proceselor verbale de predare-primire și recepție pentru contractele de servicii/dotări și copii ale situațiilor de lucrări pentru contractele de lucrări de execuție, în vederea evidențierii acestora în contabilitate și efectuarea plăților
o) verifică, ca înregistrările contabile efectuate de către responsabilul cu operatiuni financiar contabile din cadrul Compartimentului Financiar Contabil, Impozite și Taxe Locale, cu privire la cheltuielile cuprinse în facturile fiscale cât și plata acestora să se regăsească în conturile dedicate proiectelor (cod SMIS)
p) verifică, ca încasarea sumelor solicitate în Cererile de plată/rambursare, să fie înregistrate de către responsabilul cu operațiuni financiar contabile din cadrul Compartimentului Financiar Contabil, Impozite și Taxe Locale, în conturile dedicate proiectului (cod SMIS)
q) analizează/completează/corectează împreună cu responsabilul cu operațiunile financiare din cadrul Compartimentului Financiar Contabil, Taxe și Impozite Locale, fișele de cont, balanța de verificare, registrele jurnal și le transmite Organismelor Intermediare în vederea rambursării sumelor solicitate în Cererile de plată/rambursare.
– Prezentele atribuţii nu sunt limitative, putând fi completate şi cu alte dispoziţii emise de conducătorul autorităţii publice locale
Ultima actualizare: 08:41 | 14.04.2025
© 2025 Primăria Comunei Grădinari
Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.
Cookie-urile strict necesar trebuie să fie activate tot timpul, astfel îți putem salva preferințele pentru setările cookie-urilor.
Dacă dezactivezi aceste cookie-uri, nu vom putea să-ți salvăm preferințele. Aceasta înseamnă că de fiecare dată când vizitezi acest site va trebui să activezi sau să dezactivezi cookie-urile din nou.